• Rentre dans la mêlée des discussions enflammées ! :) Inscris toi en 2 minutes, et même en 10 secondes grâce à ton compte Facebook ! Les supporters t'attendent pour partager des avis ! JE M'INSCRIS ›››

J'ai décidé de me mettre au Catalan !

Socjo

USAPiste bavard
Inscrit
2 Août 2012
Messages
187
Réactions
0
Si, tenes rao, pero el "catala" rossellones hem fa riure :p:6775:
OK, te pot fer riure. Però ets pas obligat de tenir aquest menyspreu que te fa posar guillonets al mot català. O bé, diries que el "francès" de Marsella te fa riure, també?
 

Alain66

Passe du temps sur le forum
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
3 693
Réactions
7
OK, te pot fer riure. Però ets pas obligat de tenir aquest menyspreu que te fa posar guillonets al mot català. O bé, diries que el "francès" de Marsella te fa riure, també?

Encara un cop, tenes rao, el "francès" de marsella hem fa riure i el "francès" dels Chti's tambe :p
Es greu doctor ? :p

Pero no es menyspreu :6775:
 

colas

USAPiste sérieux
Inscrit
30 Juillet 2012
Messages
1 262
Réactions
65
I la forma catalana ha tornat a ser la forma oficial.

Effectivement depuis un décret de la Generalitat appuyé sur le statut d'autonomie c'est redevenu officiel mais la Real Academia Española considère qu'il s'agit là de la forme officielle catalane... D'un point de vue national et international, Lerida (par exemple) est le nom officiel de Lleida. :391581:
 

l'amoco

USAPiste sérieux
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
1 154
Réactions
26
Encara un cop, tenes rao, el "francès" de marsella hem fa riure i el "francès" dels Chti's tambe :p
Es greu doctor ? :p

Pero no es menyspreu :6775:

Té pour la route ... mountem a la cambre pour pujem a l'habitacio .hahahaha
 

Hcupisant

Passe sa vie sur le forum
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
5 787
Réactions
2 342
Te vull pas complicar la vida, però... A Perpinyà, coneixi més gent que diu: "hi cal anar" que pas "cal anar-hi". Els dos són correctes. :6775:

Jusqu'à hier j'étais sec pour rebondir et puis j'ai fait la leçon 9 et j'ai appris la tournure "cal".

Cal esperar una estona : il faut attendre un moment.

Com cal : comme il faut.

Fins aviat ! :404318:
 

Socjo

USAPiste bavard
Inscrit
2 Août 2012
Messages
187
Réactions
0
Té pour la route ... mountem a la cambre pour pujem a l'habitacio .hahahaha

Sauf que...

El verb "muntar" és utilitzat i acceptat a totes les zones dels Països Catalans.
El mot "cambra" s'utilitza a tot el Principat i a les Illes Balears.

O sigui que per muntar a l'habitació, podes pujar l'escala que va cap a la cambra...
 
Haut Bas