• Rentre dans la mêlée des discussions enflammées ! :) Inscris toi en 2 minutes, et même en 10 secondes grâce à ton compte Facebook ! Les supporters t'attendent pour partager des avis ! JE M'INSCRIS ›››

J'ai décidé de me mettre au Catalan !

Alain66

Passe du temps sur le forum
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
3 693
Réactions
7
T'enganyes. Hi ha un munt de mots utilitzats al Rosselló que són "més catalans" que al Sud. Però cada dialecte de la llengua catalana (rossellonès, barceloní, valencià...) utilitza occitanismes, espanyolismes, francesades, etc.
Una llengua és un element viu. I si tothom a Catalunya Nord utilitza el mot "votura" com a sinònim de "cotxe", perquè hauríem de considerar que és pas un mot català?

Je préfère quand même le catalan de Barcelone que le catalan du Roussillon, quina fart de riure "la voture" mrgreen

Me souviens d'un repas au restau à Rosas où une famille de Perpignan avait oublié son porte-monnaie dans la voiture et le père, fier de parler en catalan disait au restaurateur : m'en vaig a buscar l'argent a la voture" et le mec ne voulait pas le laisser partir parce qu'il ne comprenait pas ce qu'il disait, c'était surréaliste mrgreenmrgreenmrgreen
 

l'amoco

USAPiste sérieux
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
1 154
Réactions
26
Un petit truc donc : à la différence du français "y", le catalan "hi" se place après le verbe l'infinitf : anar-hi, y aller. En revanche, avec un verbe conjugué, "hi" se construit comme en français : hi anem, nous y allons.

Fins aviat ! :404318:

Anem -hi pour allons-y , non ?
 

Socjo

USAPiste bavard
Inscrit
2 Août 2012
Messages
187
Réactions
0
Je préfère quand même le catalan de Barcelone que le catalan du Roussillon, quina fart de riure "la voture" mrgreen

Podes tenir preferències. M'agrada més el francès parlat a Perpinyà que el francès parlat a París o a Montreal. Però en tots aquests casos, parlen francès, i no hi ha cap motiu per dir que parlen millor francès a París aue a Perpinyà.
En català és igual. T'agrada més com parlen català a Barcelona que a Perpinyà? Tenes el dret, però se pot pas dir que parlen millor a Barcelona que al Rosselló o a València. Parlen un dialecte del català, i ja està.

La teua anècdota és pas sorprenent. Un Quebequès que ve al restaurant a Tolosa, per exemple, podria tenir el mateix problema. Això vol pas dir que el Quebequès parla pas francès.
 

Socjo

USAPiste bavard
Inscrit
2 Août 2012
Messages
187
Réactions
0
Doucement, après 7 leçons je n'ai pas appris la forme impérative ! :6775:

Te vull pas complicar la vida, però... A Perpinyà, coneixi més gent que diu: "hi cal anar" que pas "cal anar-hi". Els dos són correctes. :6775:
 

colas

USAPiste sérieux
Inscrit
30 Juillet 2012
Messages
1 262
Réactions
65
Je préfère quand même le catalan de Barcelone que le catalan du Roussillon, quina fart de riure "la voture" mrgreen

Me souviens d'un repas au restau à Rosas où une famille de Perpignan avait oublié son porte-monnaie dans la voiture et le père, fier de parler en catalan disait au restaurateur : m'en vaig a buscar l'argent a la voture" et le mec ne voulait pas le laisser partir parce qu'il ne comprenait pas ce qu'il disait, c'était surréaliste mrgreenmrgreenmrgreen

Roses :6775:
Rosas c'est comme Lerida, une forme castillane dont l'emploi a été imposé et rendu moderne sous Franco.
 

Alain66

Passe du temps sur le forum
Inscrit
26 Juillet 2012
Messages
3 693
Réactions
7
Podes tenir preferències. M'agrada més el francès parlat a Perpinyà que el francès parlat a París o a Montreal. Però en tots aquests casos, parlen francès, i no hi ha cap motiu per dir que parlen millor francès a París aue a Perpinyà.
En català és igual. T'agrada més com parlen català a Barcelona que a Perpinyà? Tenes el dret, però se pot pas dir que parlen millor a Barcelona que al Rosselló o a València. Parlen un dialecte del català, i ja està.

La teua anècdota és pas sorprenent. Un Quebequès que ve al restaurant a Tolosa, per exemple, podria tenir el mateix problema. Això vol pas dir que el Quebequès parla pas francès.

Si, tenes rao, pero el "catala" rossellones hem fa riure :p:6775:
 
Haut Bas