• Rentre dans la mêlée des discussions enflammées ! :) Inscris toi en 2 minutes, et même en 10 secondes grâce à ton compte Facebook ! Les supporters t'attendent pour partager des avis ! JE M'INSCRIS ›››

Ces emplois qui ne trouvent pas preneurs

Socjo

USAPiste bavard
Inscrit
2 Août 2012
Messages
187
Réactions
0
On peut toujours voir les choses sous plusieurs angles.
Aujourd'hui prendre un apprenti, c'est souvent avoir un jeune venu par défaut, qui est en retard ou mal réveillé un jour sur deux, baye au corneilles quand il est présent, et peu motivé pour les seuls travaux qu'il peut/sait faire parce que "c'est trop dur et moi je veux faire pilote de chasse ou footbaleur pro ou star de télé". Sans aucun respect pour son patron, ses collègues, les clients ni même ses parents.
Accessoirement, il faut quand même le payer, et s'il trouve que c'est trop peu, c'est souvent bien plus que le travail produit.

Efectivament, hi ha més d'un angle per veure el problema. Coneixi una mica la situació des de l'altre ban.
Tenes un mainatge de 15/16 anys, que ha pas tingut la capacitat o que s'ha pas donat els mitjans de reeixir a l'escola, i que té de triar una feina a aprendre, quasibé sempre sense conéixer, o sense haver comprès, en què consisteix. Regularment, és un mainatge amb un marc familial desestructurat.
Aquell nen, se'l posa 3 setmanes al mes en un món d'adults, amb un amo i eventualment uns col·legues que tenen al cap altres preocupacions i interessos: fer funcionar l'empresa, cuidar-se dels nens, retrobar la dona (o el marit) quan s'acaba la jornada, etcètera. Un nen de 15 anys, això, ho comprén pas, ho integra pas. I al seu costat, durant 3 setmanes, hi ha pas un company de la seua edat per compartir lo que sigui. Un canvi brutal amb l'escola, al qual són pas preparats.

I per altra banda, l'amo que acolleix el jove, tampoc és pas preparat. Sovint, s'espera a un jove espavilat i que tindrà un veritable interés per la feina: il va vite déchanter... Si l'amo és un apassionat, i que ha pres l'aprenent perquè vol passar un relleu i compartir el seu talent, té una xança important de funcionar. Si l'amo va arribar en aquesta feina seguint el mateix recorregut que l'aprenent i que s'hi ha quedat, perquè mira, és una feina com una altra, ja podes fer una creu, funcionarà pas.

Hi ha un problema estructural important, doncs. El que anomenem "apprentissage", és només una manera de posar un menor d'edat al treball. I com que és pas ben fet, funciona pas.
Si de debó es vol proposar un "aprenentatge" d'una feina a un adolescent, tothom té de ser-hi preparat: el jove, que hauria de tenir la possibilitat de visitar algunes empreses abans de triar un sector i a qui caldria prendre el temps de fer comprendre quin és el món dels adults a la feina, i l'amo, a qui caldria donar, com a mínim, una formació (indemnitzada) sobre com s'integra un aprenent en una empresa.

Bé, és el meu punt de vista, que mereixeria un desenvolupament més important, ho admeti.
 

gaspacho31

Passe sa vie sur le forum
Inscrit
27 Juillet 2012
Messages
6 639
Réactions
2 667
Je me pose la question < c'est quoi leurs boulots ? >

c'est de remplir des tas de cases dans des applis pour founir des stats à des directeurs aux ordres des politiques et éventuellement de mettre des personnes en face des besoins patronaux : le probléme c'est que sans emploi tu finis par passer du temps devant la télé où on t'apprends, à la vision de célébrités en tous genres qui n'en foutent pas lourd ,que les gros pigeons du systéme sont les millions de salariés dont le dur labeur est parasité lourdement par tous les autres :X
 
Haut Bas